Terbaeklah Kamooo...!

Thursday, February 24, 2011

Hati Cantik

petang ni dah mula guruh...
menandakan hari yg dah nak ujan...
cehhhh...aku punye ayat intro je gempak..
ape kena mengena lak ngan tajuk blog??
hehehehe...
aisey...aku ni memang lemah sikit bab nak mengarang ayat...
maklomlah kepale otak giler2 cm aku ni mana pandai bermain dengan
ayat bunga-bunga dan bercintan cintun ni..;p
tapi nak jugak wat blog..
hmmm...bila tengah dok termenung sorng2 kt tingkap ni,
tiba2 je petang ni aku terfikir satu benda..
memang betul kata org,
manusia ni rambut sama hitam, duduk sama rendah...
tapi hati???
ye..hati lain2... hati ni boleh jadi macam-macam..
(mcm iklan Astro, macam-macam ada...:p)
hati manusia lain-lain...
datangnye kelainan dalam hati setiap insan tu
adalah dari akal manusia tu sendiri..
walaupun hakikatnya fitrah kejadian manusia tu sama,
(untuk menjadi khalifah di muka bumi ni)
tapi disebabkan akal dan hati lah yang membawa identiti tersendiri setiap manusia tu.
kadang-kadang aku selalu fikir,
nape kita ade perasaan dengki, khianat, dendam n yg sewaktu dengannya??
bukan ke Allah S.W.T tu Maha Adil
dan Dia tahu apa yg terbaik untuk hamba-hambaNya berdasarkan amalan setiap manusia?
aku bukan ustazah atau ahli ilmu agama..
tapi aku percaya setiap org pun ada persepsi masing-masing
mengenai soal hati..
apa yang penting, hati bukan hanya seketul daging yang ada
dalam tubuh badan setiap manusia..
tapi hati juga adalah satu keistimewaan yg Allah S.W.T kurniakan pd setiap insan.
baik buruk seseorang tu adalah bergantung kepada apa yg ada di hatinya..
bagaimana corak dan warna hati kita tu lah yg menjadikan diri kita hari ni..
apa yg aku baca,
untuk mendapatkan hati yang cantik,
kuncinya adalah mendekatkan diri kepada Allah S.W.T....
hanya itu je jalan untuk mendapatkan hati yang cantik dan tenang.. InsyaAllah...
bak kata prof. izi haji ali,
"selamat beramal.." =)

No comments:

Post a Comment