Terbaeklah Kamooo...!

Saturday, April 28, 2012

Alhamdulillah.....

Assalamulaikum...
Lega hati ini bila result final semester sudah selamat 'menjelmakan' diri beliau..hehe
'Ketaq' lutut aku nak membuka result semalam.. Tapi..
Tiada apa yang mampu aku ucapkan selain Alhamdulillah dan bersyukur kepada-Nya
kerana keputusan yang membuatkan aku terkejut macam nak pengsan gamaknya..:)
GPA aku yang di luar jangkaan and of course CGPA aku pun semakin 'cumel'.. Heee
( Tahniah juga kepada mereka yang mendapat Dekan untuk sem ni )


Okay.. Itu cerita pertama.... :)


Hari ni punya celita.....
Aku tak sangka aku boleh dapat ujian MedSI..
MedSI = Malaysian Educators Selector Inventory
Hari ni aku telah mengahadirkan diri aku dengan jayanya di High School Batu Pahat untuk
buat ujian ni..
MedSI ni adalah ujian yang dijalankan oleh Majlis Peperiksaan Malaysia kepada 
meraka2 dan beliau2 yang mohon ke jurusan pendidikan.. (kira ujian kelayakan la jgk)
Sebenarnya aku tak jangka pun boleh dapat..
Masa isi UPU tu, aku main isi je pendidikan ni.. (bukan pilihan pertama pun)
Tapi, dah rezeki.. Baik pergi je kan.. hehe


Tapi......

Aku masih sayangkan jurusan aku sekarang ni....
Jujur.. Jiwa aku masih pada dunia sains kesihatan..
Aku rasa puas bekerja dengan pesakit.. 
Ya... Aku perlu bersabar dan terus berdoa..
Sebab bidang aku sekarang ni sangat sengit di alam pekerjaan tak kira swasta atau kerajaan..
Tapi, aku tetap percaya..
Rezeki itu mesti milik aku satu hari nanti.. InsyaAllah..

~~ Ok.. C U Again~~
^_^

No comments:

Post a Comment