Terbaeklah Kamooo...!

Sunday, May 8, 2011

Kenapa Boleh Jadi Camni....

salam ukhwah dari aku..
rasanye dah lame aku menyepi dari menjelmakan diri kt blog nie..
alhamdulillah..hari ni aku masih mampu untuk menulis satu lagi coretan...
tapi aku ingin meminta maaf..
aku tidak mampu untuk tersenyum mcm selalu..
senyuman aku sngat kelat hari ni..



Ya Allah..kenapalah boleh jadi camni..
aku CUAI???
ye..aku mmg cuai..
aku cuai dan sangat alpa mengenai keselamatan diri walaupun di dunia maya
yg tanpa sempadan.. semuanya hanya di hujung jari..
aku hanya mmndang pada teknologi masa kini tp lngsung terlupa mengenai
keselamatan diri yg sangat mudah utk dijadikan seperti roda ini..



tapi aku bernasib baik..
Allah S.W.T masih lagi membantu..memberikan aku petunjuk-Nya..
Dia tunjukkan kekhilafan yg aku lakukan tu..
ye..baru aku sedar..kesilapan tu kalau dibiarkan akan memakan diri sendiri..
wlwpun perkara tu hanya berlaku di dunia maya tanpa manusia dpt menjejakinya,
tapi perkara itu sangat besar impaknya..
masa depan, cita-cita dan mungkin kerjaya aku akan musnah kalau perkara itu berlanjutan..
wlwpun puncanya hanya dari beberapa baris perkataan, tetapi segalanya boleh musnah..
cmtulah hebatnya teknologi zman skrang...



tak de apa yg aku harapkan selain aku nak 'dia' atau 'mereka' stop buat semua keje giler ni..
ingtlah...satu hari nanti Allah S.W.T akan membalas balik perbuatan anda itu..
ya..hari ni hari aku...
aku rasa sangat perit..
tapi ingtlah...aku bukan pendendam...
aku redha 'anda' atau 'kamu semua' buat cara camni kat aku..
aku terima...
adakah 'anda' atau 'kamu semua' tu sahabat atau kenalan aku, aku menerima segala perilaku
kamu tu...
tapi aku hanya berdoa agar insan ini sedar akan perbuatan dia dan stop buat semua ni..
aku hanya mampu berdoa diberi kekuatan atas segala ujian ni...
InsyaAllah....


~~NOKTAH~~

No comments:

Post a Comment