Terbaeklah Kamooo...!

Saturday, April 2, 2011

April oh April....

salam dihulur pembuka bicara. . . cewahhh ;p
waa. . . lama sudaa aku tak msukkn entri kt blog nih. .
yelah, semenjak dua menjak nak exam ni, setiap hari makin buzy. . huhu
ditambah pulak ngn ke'buzy'an lecturer2 aku wat viva utk ktorang. .
opppsss. . 'VIVA' bukan kete viva ok. .
tp VIVA kitorang ni ialah praktical exam. . :)
sedar tak sedar dah masuk blan April rupenya. .
hari ni dah 2 April 2011. .
uniknya bulan April ni, 1 April je orang mesti kata "APRIL FOOL"

haaa...kenal tak amende nih..? :p

kadang2 pelik jgk 1 April orang semua tau. . .
tapi orang2 zaman sekarang ni ingat ke tarikh2 pnting dlm kalendar Islam. .
sory..isu ini agak sensitif. . .
tapi aku hanya ingin mengubah stigma masyarakat mengenai prkara ni. . .
ape yang aku paham, dalam Islam memang mlarang
April Fool ni. . .
bnda ni orang Barat je yg buat sbab memang dh budaya dorang..
kalau di translate ke bahasa melayu,
APRIL FOOL = APRIL B****
erkkk..aku rase agak kasar bunyinye. . .


so, mereka2 kat luar sana tu, please stop to do 'April Fool'. .
Being realize that we are Malaysians n importantly we are Muslim. .
tapi setiap orang ade persepsi masing2. . .
jadi renung2kanlah. . .

~~NOKTAH~~

2 comments: