Terbaeklah Kamooo...!

Sunday, May 26, 2013

Indahnya Ikatan Itu

Assalamualaikum dan salam ukhwah...
Mula-mula sekali nak cerita, 
exited aku tengok anak-anak buah aku ni..
" Yeay ! Cuti sekolah dah mula..! "
Kalau la aku ni pun masih sekolah, nak jugak join dorang exited camtu. =)
Cuti sekolah untuk penggal pertama dah labuhkan tirai..
Biasanya macam-macam orang planning time cuti ni.
Holiday, family vacation dan paling cun, orang kahwin. Hihi
Paling cun sebab aku boleh makan nasi minyak free.. =P


Kepada saudara-mara, jiran, dan member-member aku 
yang dah kahwin dan bakal kahwin, tahniah aku ucapkan untuk kalian..
Terima kasih atas jemputan yang diberikan..
Semoga ikatan yang terbina akan berkekalan sehingga ke akhir hayat..
In Shaa Allah..

(credit : Mr. Google. )


Gambar di atas sekadar hiasan... =)
Walimatulurus ialah majlis untuk meraikan pasangan pengantin yang baru bernikah.
Syukur dan Alhamdulillah bagi mereka yang telah selesai melaksanakan 
perkara wajib.. 
Apabila selesainya pernikahan, maka termeterailah janji antara pasangan 
untuk menjalankan tanggunggjwab masing-masing sepanjang kehidupan ini..
Aku sendiri belum bernikah, tapi tak salah rasanya untuk mengumpulkan ilmu
sebanyak mungkin sebelum diri ini menjadi hal milik orang..


Secara peribadi, aku memandang pernikahan itu adalah satu ikatan yang suci.
Ikatan yang bakal menentukan kehidupan pada masa akan datang.
Bernikah bukan saja kerana cinta.
Tapi bernikah kerana sudah mampu untuk menggalas tanggungjawab.
Bernikah kerana ingin bersama melalui kehidupan di jalan-Nya.
Bernikah kerana sedia menerima dirinya seadanya.
Dan bernikah kerana ingin bersama-sama berperanan sebagai imam dan makmum
sehingga ke akhir hayat.. 


Setiap orang ada pandangan tersendiri pada isu perkahwinan.
Dari konsep perkahwinan sampai la kepada majlis itu sendiri.
Itu semua adalah bergantung kepada hak dan rezeki masing-masing.
 Apa yang penting adalah penikahan.
Jadikanlah pernikahan itu sebagai satu landasan 
untuk menyempurnakan lagi kehidupan yang diredhai-Nya.. 


Peace yaww !! ^_________^

No comments:

Post a Comment