Terbaeklah Kamooo...!

Saturday, March 19, 2011

Cinta Itu Indah =)

malam dah semakin larut tapi still rasa nak menulis lagi..
bukan apa..cuma nak menyampaikan apa yg terbuku kt hati..:)
tadi abg lan (abg ke-2 aku) datang..
niat asal dia nak anta baju yang aku minta sejak kelmarin...
alih2, boleh plak dia kata dia terlupa..hehe..klakar ade, kesian pon ade.. ;)
alahaiiii abg aku ni... ingtkan mase dia call time on da way td dia main2 (slalu dia main2 je)..skali btul2 trlupa daa..heeee.. tak pelah.. lepas dia bwak aku kuar tadi, dia pon balik..


haa...masuk balik kt citer blog lak..hehe
disebabkn ade la sorang member aku ni asyik dok citer bab cintan cintun nih, maka aku pon tergerak hati nak tulis pasal cinta kt blog nih...


CINTA??? erkkk... agak subjektif dan kadangkala agak sensitif..




setiap manusia yang hidup ni tak kan lari dari perasaan cinta ..
secara personal, aku selalu menganggap cinta ni satu perasaan yang unik dan indah yang Allah S.W.T kurniakan kepada manusia.. dari perasaan cinta lah kita dapat kenal dan menghargai kehadiran seseorang yang paling bermakna dalam hidup kita..
walaupun cinta itu indah, tapi terpulang kepada setiap orang untuk menilai dan membentuk cinta tu.. setiap orang ade persepsi masing2 dalam hal cinta ni..
ade yang bercinta untuk suka2 dan ade jugak yang bercinta untuk mengharapkan cinta tu
sampai ke akhir hayat....


tapi...


bak kata orang...,
cinta kepada bunga, bunga akan layu..
cinta kepada manusia, manusia akan berpisah atau pergi..
tapi..cinta kepada Allah S.W.T tu adalah cinta yang abadi..:)
ye.. memang betul semua tu.. memang indah kalau setiap benda yang kita buat, kita
akan selitkan rasa cinta kepada Allah..
kita hanya manusia biasa yang takkan lari dari perasaan cinta terhadap manusia..
tapi lagi indah rasenye kalau rasa cinta kepada manusia tu takkan melebihi rasa cinta kepada
Dia.. dengan kata lain, seseorang manusia tu akan lebih bahagia jika orang yang dicintai tu juga mempunyai rasa cinta yang tinggi kepada Allah S.W.T.. ;)


Ya Allah.. Jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku
pada seseorang yang melabuhkan cintanya
pada-Mu, agar bertambah kekuatanku untuk
mencintai-Mu..
Ya Muhaimin.. jika aku jatuh hati, izinkanlah aku
mencintai hati seseorang yang hatinya tertaut
pada-Mu, agar tidak terjatuh aku dalam
jurang cinta nafsu..
Ya Rabbana.. jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar
tidak berpaling dari-Mu..
Ya Rabbul Izzati.. jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang
yang rindukan syahid di jalan-Mu..
Ya Allah.. jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu..
Ya Allah... jiak aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan biarkan aku terjatuh dan tertatih dalam
perjalanan menyeru manusia kepada-Mu......

Font size

-TAMAT- =)




2 comments:

  1. dik....mudah²an dapat yg terbaik dlm bab cinta tu....
    adik kirim baju apa...abg lan dah tua la...heheheh..tu pasal slalu lupa..sian dia...
    bila ek akak nk call adik...ermmmmm...mudah²an ALLAH lapangkan masa kakak utk call adik....aminnn

    ReplyDelete
  2. cinta..?? emm..tak tw laa...lame lg nk pkir...haha.. adik mintak abg lan anta baju adik yg kt umah dia.. kak ina dh kmaskan sblom dia lik sgamat tu.. tp abg lan leh lupa.. hehe..x pelah.. kak, nanti ade mase teponlah adik.. adik dh sibuk lpas ni..kn dh nk exam..;( kakak doakn adik ye...

    ReplyDelete